Βασικός σκοπός του αριθμητικού γραμματισμού είναι οι ενήλικες εκπαιδευόμενοι να αποκτήσουν ?αθη?ατικές γνώσεις, δεξιότητες και συ?περιφορές, τις οποίες δεν απέκτησαν στο σχολείο, λόγω της πρώι?ης εγκατάλειψης του σχολείου ή της ?η προσαρ?ογής τους στο σχολικό περιβάλλον ή,τέλος, επειδή το ίδιο το σχολείο δεν παρείχε τέτοιες γνώσεις, οι οποίες να είναι προσαρ?οσ?ένες και να βοηθούν το άτο?ο σε καταστάσεις της καθη?ερινής ζωής.
Οι γενικοί σκοποί που διατυπώθηκαν παραπάνω, εξειδικεύονται σε επι?έρους στόχους, οι οποίοι αφορούν την απόκτηση των κατάλληλων γνώσεων και δεξιοτήτων που θα επιτρέπουν στους εκπαιδευο?ένους:
- να ανταποκρίνονται στις καθη?ερινές πρακτικές μαθηματικές τους ανάγκες (υπολογισμοί, μετρήσεις, επίλυση προβλημάτων)
- να αναπτύσσουν βασικές μαθηματικές ικανότητες επικοινωνίας, αιτιολόγησης και κριτικής σκέψης
- να αναπτύξουν θετική στάση για τα μαθηματικά να θεωρούν τα μαθηματικά μέρος του ελληνικού αλλά και του παγκόσμιου πολιτισμού.
- Να γνωρίσουν περισσότερο την ιστορία των μαθηματικών και να μπορούν από μόνοι τους να τη μελετούν και να τη συνδέουν με τα μαθηματικά που γνωρίζουν να χρησιμοποιούν στα μαθηματικά τη γλώσσα για να εκφράζουν τις σκέψεις τους,
- να αναφέρονται σε έννοιες και ειδικούς όρους. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούν
- να επικοινωνούν με άλλους στο επίπεδο του προφορικού και του γραπτού λόγου να μπορούν να συνεργάζονται και να επικοινωνούν με άλλους σε μαθηματικά θέματα αναπτύσσοντας οργανωμένη αιτιολόγηση, ορθό λόγο, ερωτήσεις, συζήτηση κτλ.
- να αποκωδικοποιούν τα δεδο?ένα και να προσδιορίζουν ένα πρόβλη?α, όταν παρουσιάζεται μέσα στα πλαίσια της καθη?ερινότητας
- να μπορούν να εργάζονται μόνοι τους σε μαθηματικά θέματα και να μαθαίνουν μέσα από αυτήν τη διαδικασία καινούργια περιεχόμενα και έννοιες
- να κατανοούν τις αναπαραστάσεις στοιχείων της επικαιρότητας με τα εργαλεία της στατιστικής (γραφικές παραστάσεις, διαγράμματα, ραβδογράμματα, πίνακες), καθώς και να χρησιμοποιούν τα εργαλεία αυτά στα πλαίσια των εργασιών τους να κατανοούν διάφορους χρήσι?ους αλγόριθμους (αλγόριθμους πράξεων, επίλυσης εξισώσεων κ.ά.)
- να επιλέγουν το πότε και το πώς θα τους χρησι?οποιούν στα πλαίσια των σχολικών αλλά και των καθημερινών τους εργασιών
- να προσεταιριστούν μέσα από περιστατικά που προσο?οιάζουν στην πραγματικότητα τις μαθηματικές έννοιεςτης μεταβλητής, της συνάρτησης, όπως και έννοιες της γεωμετρίας να χρησιμοποιούν τις παραπάνω έννοιες με επωφελή για αυτούς τρόπο να διαβλέπουν τις γενικές αρχές πίσω από τα επιμέρους φαινόμενα,
- να μεταβαίνουν με άνεση από το ειδικό στο γενικό και αντίστροφα να αντιμετωπίζουν τα συμβατικά προβλήματα, για των οποίων την επίλυση δεν έχει προβλεφθεί αλγόριθμος να συνδυάζουν γνώσεις από διαφορετικούς χώρους των μαθηματικών
(Πηγή: Χαράλαμπος Λεμονίδης)
ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ
http://sde-kardits.kar.sch.gr/wp-content/uploads/2012/03/Odigos_spoudwn.pdf
Άλλες πηγές για το μάθημα του Αριθμητικού Γραμματισμού: http://reader.ekt.gr/bookReader/show/index.php?lib=EDULLL&item=1161&bitstream=1161_01#page/6/mode/2up